Monday, May 28, 2012

Sekali Lagi






aku melakar lagi,
melakar sesuatu yang indah,
walau dalam sebuah janji yang mati,
menunggu kelip-kelip datang melimpahkan cahayanya,

aku tulis lagi,
setiap ayat tersusun sendiri,
tertari mengikut rentak hati yang sepi,
mengorak langkah memikir janji-janji yang tak tertunas lagi,

aku datang lagi,
seolahnya mahu bersendiri,
seolahnya mahu di temani,
tenggelam dalam terang yang berputar,
hanyut dalam awan ceraah yang menyelimuti,

aku mewarnainya lagi,
dengan seribu impian yang terindah,
yang hanya wujud di alam maya,
tanpa bayang dan tak tergenggam,
merungkai semangat semalam,

satu titik aku berhenti,
satu saat aku terhenti,
teliti setiap baris yang terlintas tadi,
sedang jasad masih di sini,
lantas otak telah kembali,

lakaran sebuah perjuangan yang belum pasti,
perjalanan jauh ku harung,
demi setiap lakaran agung,
demi setiap baris janji yang di tulis,
untuk setiap helai yang telah aku warnai,

teruskan andai belum berakhir,
merangkak sebelum aku mampu berlari,
meniti dan selusuri,
sebuah perjalanan bergelar kehidupan.







No comments:

Post a Comment