Sunday, December 19, 2010

Kesudahan Sebuah Ceritera



'' Mengapa kita bertemu,bila akhirnya di pisahkan,
mengapa kita berjumpa,tapi akhirnya di jauhkan,
kau bilang hatimu aku,nyatanya bukan untuk aku....bukan untuk aku,
bintang di langit nan indah,di manakah cinta yang dulu,
masihkah aku disana,
direlung hati dan mimpimu......
andaikan engkau disini,andai kau tetap denganku.....

aku hancur,ku terluka...
namun engkaulah nafasku,kau cintaku...
meski aku bukan dibenakmu lagi dan ku beruntung,
sempat memilikimu.....

kau menyatakan merindui diriku lagi,
ingin ku sampaikan,ku tak hanya sekadar rindu...
aku hancur,ku terluka....
namun engkaulah nafasku,kau cintaku...
meski aku bukan dibenakmu lagi dan ku beruntung,
sempat memilikimu......''



17'th Dec...... sesuatu yang sangat2 aku tak nak tahu dan tak telintas di fikiranku menjengah akhirnya.Alhamdulillah...dan sekalung tahniah, akhirnya kau selamat mengikat tali pertunangan dengan insan yang kau sayangi & cintai...
Akhirnya, selesailah sudah mimpi terburuk dalam sejarah hidupku...
Selama lebih 6 tahun menjalinkan perhubungan denganmu, tak ada satu pun perkara yang membahagiakan aku...'' tempatmu bukan disini, bukan aku tempatmu berteduh, bukan aku tempatmu mengeluh, ''segala derita dan sengsara terlepas sudah..selesailah sudah sebuah ceritera....


Tahniah sekali lagi dan lagi, semoga kau bahagia sekehendaknya.Aku hanya mampu tesenyum dari kejauhan, kerna kau bukan milikku lagi,kini kita terpisah dengan cara yang kau ciptakan...sesungguhnya sebagai umat yang lemah, aku akur  dengan segala ketentuan dari-Nya,kita hanya mampu merancang, tapi takdir bakal menentukan segala-galanya....
Hebat aturan yang Maha Kuasa, hanya Dia tahu apa yang terbaik bagi setiap makhluk ciptaannya...siapa aku untuk menghalang segala ketentuan Maha Pencipta, pasti kan tercipta satu hikmah tak terduga di sebaliknya...'' Ya Allah, ampuni aku kerna dia bukan untukku...ampuni aku atas segala salah lakuku...ampuni aku kerna 6 tahun yang berlalu... ''

''PerTEmuAn YAng PertAma menYEmai bEniH PerhuBUnGan,
Ya Allah,inSan iNI TemAnku,
MesrA kAMi PEnaWAr dUkA,
RAjuK KamI mEmBuah Ceria,
Ya Allah,silaturrAhim kAMI ukhWAh filAh,
BermUSuh KAmi nAuzubILLAh,
bERpiSah Mati,iNsyaAllah...
Ya Allah,iNSan ini tEmAnku,
rAhmati Kami meNIti USia,
teRPIsah kaMI Di alAm NYata,
TeMUKan Kami Di piNTu SyURga.''

Semua orang mengharapkan hanya yang terbaik, bekehendakkan hanya yang terbaik, semua akan menginginkan yang paling sempurna...akan terciptanya macam-macam kehendak,
tetapi...sedar atau tidak, hakikatnya..tak mungkin ada benda yang sempurna di dunia ini, tak semestinya kita akan dapat apa yang kita hajatkan...dan tolak sebarang kemungkinan yang tak memberangsangkan...Segala-galanya telah pun diaturkan untuk kita, dan hanya Dia yang tahu sesuatu yang tersembunyi lagi terbaik.......



No comments:

Post a Comment